Przedmiotem ewaluacji projektu jest ocena jest celów, produktów i rezultatów.
Działania zaplanowane w projekcie
Zadania
Szkolenia
Kursy komputerowe
Studia podyplomowe
Rezultaty i produkty zaplanowane w projekcie
PRODUKTY PROJEKTU
Przeszkolenie 331 osób
Odbycie przez 14 osób szkolenia komputerowego
Odbycie przez 28 urzędników studiów podyplomowych
13 ekspertyz diagnozujących działanie systemów służących poprawie zarzadzania i jakości świadczonych usług
zarzadzanie jakością
monitorowania poziomu satysfakcji klientów
konsultacji społecznych
aktualizowanie mapy organizacji pozarządowych
4 spotkania służące wymianie dobrych praktyk
13 opracowań zawierających rekomendacje dot. Wdrożenia systemów służących poprawie zarzadzania i jakości świadczonych usług
monitorowania poziomu satysfakcji klientów
konsultacji społecznych
aktualizowanie mapy organizacji pozarządowych
wdrożenie systemu zarzadzanie jakością
PRODUKTY MIĘKKIE
Wzrost poziomu wiedzy i umiejętności po ukończeniu szkoleń – 85% osób
Wzrost poziomu wiedzy i umiejętności po odbyciu zajęć komputerowych – 85% osób
Poprawa jakości funkcjonowania urzędu w opinii kadry zarządzającej – potwierdzenie w ankietach
REZULTATY W FILARACH DOBREGO RZĄDZENIA
osiągnięte dla każdego wnioskodawcy (13) uczestniczących w projekcie
Zmniejszenie o 5% w stosunku do 2009 r. liczby uchwał uchylonych przez wojewodę
Zmniejszenie o 5% w stosunku do 2009 r. liczby decyzji administracyjnych uchylonych przez Samorządowe Kolegium Odwoławcze
Opracowania zawierające wytyczne w zakresie wdrażania systemów zarzadzania jakością zawierające rekomendacje – Raporty dla każdej gminy (13 sztuk)
10% wzrost poziomu satysfakcji klientów z jakości świadczonych usług publicznych
10% wzrost liczby konsultacji społecznych w sprawach ważnych dla gminy i powiatu poprzez usprawnienie i wdrożenie procedury konsultacji
Opracowanie i wdrożenie procedury aktualizowania „mapy aktywności” organizacji pozarządowych na terenie gminy – roczne sprawozdanie z działalności gmin – 13 sztuk opracowań
Dla urzędów stosujących system PROTO aktualizacja systemu
Dla urzędu w Płocku posiadającego Zintegrowany System Zarządzania aktualizacja systemu
Realizacja badań ewaluacyjnych
EWALUACJA DIAGNOZUJĄCA EX-ANTE
Diagnoza potrzeb uczestników projektu przeprowadzona na podstawie Ankiet badających potrzeby szkoleniowe pracowników urzędów gmin
Testy wiedzy przeprowadzone przed każdym szkoleniem
Ankiety oceniające sposób wykonywania pracy przez uczestnika projektu wypełniane przez przełożonego przed przystąpieniem do projektu: I – II kwartał 2012
Ankiety oceniające jakość funkcjonowania urzędu w opinii kadry zarządzającej: I kwartał 2012 r.
Analiza dokumentów programowych i innych dotyczących obszarów projektu w poszczególnych gminach uczestniczących w realizacji projektu
Analiza wskaźników produktów na podstawie informacji przekazanych przez urzędy Gmin uczestniczących w projekcie
EWALUACJA OCENIAJĄCA EFEKTYWNOŚĆ W TRAKCIE REALIZACJI PROJEKTU – MID-TERM
Ankiety oceniającej organizację szkolenia, program oraz umiejętności i wiedzę trenera przeprowadzone po każdym szkoleniu
Testy wiedzy przeprowadzone po każdym szkoleniem
Ankiety oceniające sposób wykonywania pracy przez uczestnika projektu wypełniane przez przełożonego uczestnika projektu - po zakończeniu cyklu szkoleń
Ankiety oceniające poziom satysfakcji klientów z jakość świadczonych usług publicznych – I kwartał 2012 r.
Obserwacje uczestników projektu w trakcie szkoleń – II - IV kwartał 2012 r.
Wywiady z przełożonym uczestników projektu przeprowadzane po zakończeniu ścieżki edukacyjnej zaplanowanej dla uczestnika projektu – III/IV kwartał 2012 r.
Ankiety oceniające jakość funkcjonowania urzędu w opinii kadry zarządzającej - IV kwartał 2012 r.
Ankiety oceniające poziom satysfakcji klientów z jakość świadczonych usług publicznych – IV kwartał 2012 r.
Analiza wskaźników produktów określonych we wniosku o dofinansowanie projektu przeprowadzona dla lat: 2009, 2010, 2011 na podstawie informacji przekazanych przez urzędy Gmin uczestniczących w projekcie – IV kwartał 2012
INFORMACJA PRASOWA Już dzisiaj złóż wstępnie wypełniony PIT za 2017 r. Wstępnie wypełnione zeznanie podatkowe (PFR) to propozycja rozliczenia PIT-37 lub PIT-38 za rok 2017, […]
INFORMACJA PRASOWA Szybki PIT w Galerii Wisła! Szybki PIT to kampania informacyjna Ministerstwa Finansów, która wspiera podatników w rozliczeniu rocznej deklaracji PIT. Osoby składające PIT mogą liczyć m.in. na […]
Zgodnie z przyjętym przez Zarząd Związku Gmin Regionu Płockiego – Regulaminem Organizacyjnym Biura – od 1 GRUDNIA 2013 roku nastąpi zmiana godzin pracy: Poniedziałki – Biuro czynne w godzinach 9:00 […]
13 lipca 2013r. w gminie Nowy Duninów, odbędą się Regaty Żeglarskie, które organizowane są od osiemnastu lat. Regaty znane są doskonale na całym Mazowszu i w sąsiednich regionach. Przyjeżdżają tego […]
Uprzejmie informujemy, że w dniu 2 maja 2013r. Biuro Związku Gmin Regionu Płockiego będzie nieczynne. Deklaracje będą przyjmowane w poniedziałek, 6 maja 2013r. w godzinach pracy Biura między 800 a […]
W dniach 4-5 października br., w Płocku, odbyło się seminarium służące wymianie dobrych praktyk w zakresie współpracy z organizacjami pozarządowymi. Spotkanie zostało zorganizowane przez Centrum Edukacji Grupa Orlen w Płocku […]
Niebezpieczne odpady z nielegalnego składowiska chemikaliów z Gostynina, które były przyczyną skażenia w tej miejscowości, mają trafić do Gdańska. Prezydent Gdańska Paweł Adamowicz odmówił ich przyjęcia.
Wspólny cel, jakim jest walka m.in. z importem śmieci, powinien łączyć, a nie dzielić mieszkańców. Tymczasem nierealne propozycje rozwiązań prawnych generują przede wszystkim negatywne reakcje – mówili marszałkowie podczas Konwentu w Płocku.
Choć wydawało się, że po ostatnich pożarach składowisk odpadów i medialnym nagłośnieniu problemu urzędnicy będą ostrożniej podchodzić do wydawania zezwoleń na działalność związane z odpadami, życie pokazuje, że niewiele się zmieniło.
Twierdzenie, że rozwiązanie problemu z selektywną zbiórką odpadów leży po stronie samorządów, bez podjęcia prac zmieniających zasady odpowiedzialności producentów za gospodarkę odpadami, to przejaw lenistwa ustawodawcy – mówią w poznańskim związku GOAP.
Mieszkańcy miast nie płacą rachunków za śmieci i prześcigają się w pomysłach, jak obejść ten obowiązek. Zaległości w tych opłatach sięgają nawet kilkunastu milionów złotych.
W Dzienniku Ustaw z datą 21 sierpnia ukazała się druga części tzw. pakietu odpadowego, czyli Ustawa o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw. Oznacza to, że wprowadzone nowelą zmiany w większości zaczną obowiązywać od 4 września. Pełną treść ustawy zamieszczamy w dziale multimedia.
Główny Inspektorat Ochrony Środowiska rozpoczął przeprowadzanie niezapowiedzianych kontroli na składowiskach odpadów. Odbywają się one na podstawie uprawnień, jakie dała wojewódzkim inspektorom znowelizowana ustawa o inspekcji ochrony środowiska.
6 sierpnia 2018 roku spółki SUEZ Zielona Energia i Veolia Energia Poznań podpisały wieloletnią umowę (24 lata) na sprzedaż ciepła z Instalacji Termicznego Przekształcania Odpadów Komunalnych (ITPOK).
Wprowadzenie nawet najbardziej drastycznych opłat za niesegregowanie odpadów nie sprawi, że będziemy segregować lepiej i więcej. Fachowcy są zgodni – nie zmieni to absolutnie niczego.