Informacja o zakończeniu Etapu I zadania Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest na terenie Związku Gmin Regionu Płockiego”

Związek Gmin Regionu Płockiego Informuje o zakończeniu realizacji  Etapu I  zadania pn. ,,Usuwanie i unieszkodliwiane wyrobów zawierających azbest na terenie Związku Gmin Regionu Płockiego”. Zakres prac obejmował odbiór, demontaż,  załadunek, transport do miejsca unieszkodliwiania oraz unieszkodliwienie, pokryć dachowych, płyt stanowiących osłonę balkonów i innych elementów zawierających azbest z zabudowań indywidualnych i wspólnot mieszkaniowych na terenie Gminy – Miasta Płocka. Zadanie zostało zrealizowane przy udziale środków własnych budżetu Gminy - Miasta Płocka oraz  pozyskanego dofinansowania w kwocie 49 980,00 zł z Wojewódzkiego Fundusz Ochrony środowiska Gospodarki Wodnej w Warszawie.

W ramach realizacji Etapu I zdemontowano, odebrano i przekazano do unieszkodliwienia 71,40 ton odpadów azbestowych pochodzących z 46 nieruchomości z terenu Gminy – Miasta Płocka.

Celem przedsięwzięcia jest  ograniczenie negatywnego wpływu azbestu na zdrowie mieszkańców oraz środowisko naturalne poprzez bezpieczne usunie i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest.

ETAP II – Nabór wniosków
Przypominamy właścicielom i użytkownikom nieruchomości z terenu Gminy – Miasta Płock, na którzy znajdują się elementy wykonane z azbestu o możliwości złożenia wniosku do Etapu II zadania  dotyczącego na bezpłatnego demontażu, odbioru i utylizacji wyrobów zawierających azbest. 

Szczegółowe informacje można uzyskać :

  • w Urzędzie Miasta Płocka  - osobiście lub telefonicznie pod numerem (24) 367 08 04,
  • na stronie internetowej: https://czysty.plock.eu/
  • w Biurze Związku Gmin Regionu Płockiego - telefonicznie pod numerem (24) 366 03 00 w 3.

Zapraszamy mieszkańców do udziału w Etapie II i kontynuowania działań służących poprawie jakości życia w naszym regionie.