„Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest na terenie Związku Gmin Regionu Płockiego  polegającego na wykonaniu kompleksowej usługi w zakresie demontażu, odbioru, czasowego magazynowania, załadunku i transportu do miejsca unieszkodliwiania oraz unieszkodliwianie pokryć dachowych zawierających azbest z zabudowań indywidualnych i wspólnot mieszkaniowych z terenu Gminy-Miasta Płock.

Zadanie „Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest na terenie Związku Gmin Regionu Płockiego” dofinansowano przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie w ramach programu ,,Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest na terenie województwa mazowieckiego” w formie dotacji, w kwocie 49 980,00 zł.”

Cel programu

  • oczyszczenie terenu Gminy – Miasta Płock z azbestu i wyrobów zawierających ten odpad
  • wyeliminowanie negatywnych skutków zdrowotnych oddziaływania azbestu na mieszkańców

Wykonawca
Logistyka  Odpadów- Realizacje Sp. z o.o.
ul. Szklana 20
43-300 Bielsko-Biała

Termin realizacji umowy
Termin i zakres realizacji umowy  został podzielony na dwa etapy tj. (Etap I, Etap II).
Etap I –  nie dłuższy niż do 29 sierpnia 2025r.
Etap II – nie dłuższy niż do 17 listopada 2025r.

Zakres umowy obejmuje:

  • demontaż pokryć dachowych oraz płyt stanowiących osłonę balkonów zawierających azbest na wskazywanych na bieżąco przez Zamawiającego budynkach zabudowy indywidualnej (oraz inwentarskich) i budynkach należących do wspólnot mieszkaniowych zlokalizowanych na terenie miasta Płocka,
  • odbiór pokryć dachowych oraz płyt azbestowo-cementowych stanowiących osłonę balkonów zawierających azbest z wskazanych przez Zamawiającego lokalizacji na terenie Miasta Płocka
  • Załadunek na oznakowane, specjalistyczne środki transportu,
  • Transport zebranych odpadów zawierających azbest do miejsc ich unieszkodliwienia wskazanych przez Wykonawcę. Odbiorcy odpadów wskazani przez Wykonawcę powinni posiadać stosowne zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie  unieszkodliwienia odpadów zawierających azbest i umowę zawartą z Wykonawcą,
  • Zdeponowanie na składowisku odpadów przetransportowanych odpadów zawierających azbest,
  • Prowadzenie ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów określonej w ustawie o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz. U. z 2023 r. poz. 1587, 1597,1688, 1852, 2029,z 2024 r. poz.1834, 1911, 1914)
  • Przekazywanie na żądanie Zamawiającego informacji dotyczących realizowanych usług.

Zamawiający sukcesywnie wskazywać będzie Wykonawcy w czasie trwania umowy budynki, które zostaną objęte w/w usługą.

Przedmiot zamówienia finansowany jest:

  • Etap I przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie oraz z budżetu Gminy i Miasta Płock
  • Etap II z budżetu Gminy i Miasta Płock

W czasie realizacji zadania pn. „Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest na terenie Związku Gmin Regionu Płockiegoilość wyrobów zawierających azbest przewidziana do demontażu, odbioru, załadunku, transportu i zdeponowania na składowisku odpadów może kształtować się pomiędzy następującymi wielkościami dla każdego z Etapów:

Etap I- szacunkowa ilość  ok 71,40 Mg
Etap II - ilość zależna od złożonych wniosków mieszkańców Miasta Płock.

Ostateczna ilość wyrobów azbestowo-cementowych, usuniętych w ramach umowy zależy od liczby wniosków złożonych przez właścicieli nieruchomości oraz środków przewidzianych na realizację zadania.